Solarni paneli od 0.30eur/w + pdv ... Strukturcom ... solarni paneli . proizvodnja struje . pv solar panel . fotonaponski paneli . energija . sunce . solarno napajanje . kontroler . invertor napona . oprema . solarni komplet . srbija . uvoznik . distributer . lager, strukturcom, strukturkom, termogenerator, proizvodnja struje toplotom .:.
Republika Srbija

-Nacionalni park Tara


 

Tunel Kneza Miloša i podvožnjak Nemanjina

 

 

 

 

Koliko puta ste vozeći kola kroz Beograd razmišljali kojim putem kroz grad da prodjete brže pa izabrali neki od bulevara koji bi trebali da garantuju dobru protočnost i u tome se prevarili i pokajali?

Iako ima dosta bulevara koji zaista jesu veoma protočni to na žalost ne bismo mogli reći za Kneza Miloša. Ova ulica ima prvenstveni problem sa ukrštanjem sa sporednim ulicam i ne poštovanja pravila ostavljanja prazne raskrsnice ukoliko nemate iguran prolazak kroz nju a što bi moglo da se reši pojačanim pristustvom saobraćajne policije i sankcionisanjem prekršilaca ovog pravila.

Osim tog problema postoje još tri problema i to ukrštanje Kneza Miloša sa Bulevarom Kralja Aleksandra, Kralja Milana kao i sa Nemanjinom ulicom. Sve ove ulice i bulevari imaju veliku intenzitet saobraćaja i najmanja nelogičnost u toku saobraćaja čini ceo ovaj potes zagušenim.

Moj predlog... je da se izgradi tunel nalik Terazijskom tunelu u dužini 600m koji bi sa jedne strane počinjao u Takovskoj u blizini raskrsnice sa Kosovskom ulicom i završavao u Kneza Miloša kod Vaznesenjske crkve. Visinska razlika ove dve ulazne tačke je 15m što znači da bio ovaj tunel imao blagi nagib od Takovske prema Kneza Miloša. Na ovaj način bi se jednim potezom eliminisao problem ukrštanja ulice Kneza Miloša sa Bulevarom Kralja Aleksandra, Krunskom, Kralja Milana, Masarikovom i Kraljice Natalije. Time bismo dobili prolaz krod najstroži centar grada bez zaustavljanja vozila na sadašnjim pomenutm raskrsnicama što automatski smanjuje količinu buke i aerozagadjenja koje nastaje zaustavljanjem i ponovnim kretanjem vozila na semaforima. Ako za reper uzmemo ranije objavljivane cene izgradnje tunela na autoputu koje iznose 10-15 miliona evra po kilometru, procena je da ovaj tunel može da košta 6-9 miliona evra koji se lako mogu obezbediti uštedom na finansiranju gradskog saobraćaja objašnjenog na našoj stranici "Besplatan" gradski saobraćaj.

Osim ovoga, potrebno je napraviti i podvožnjak na raskrsnici ulica Kneza Miloša i Nemanjina tako da Kneza Miloša ostaje u nivou dok se Nemanjina ukopava počevši od zgrade CIP-a do raskrsnice Nemanjine i Resavske. Eventualno ukrštanje može ostati za šinska vozila zbog smanjenja uspona mada verujem da se i to može lako izbeći. Visinska razlika ove dve ulazne tačke bi bila 12m dok bi podvožnjak trebalo napraviti samo u širini ulice Kneza Miloša odnosno oko 32m. Ukupna dužina ovog podvožnjaka bi bila oko 240m. Ukoliko bi se držali ranije računice za tunele i primenili je u najgorem finansijskom slučaju odnosno poistovetili cenu tunela sa cenom podvožnjaka u celoj dužini, dobili bismo cenu ovog podvožnjaka sa prilaznim saobraćajnicama oko 2,4-3,6 miliona evra. Naravno, ako pričamo samo o podvožnjaku a ne o tunelu, ta cena je višestruko niža.

Na kraju, ako saberemo ove dve investicije, dobijemo maksimalno 9+3,6 miliona evra odnosno 12,6 miliona evra što može da se finansira skoro iz samo jedne mesečne uštede od dotacije gradskog saobraćaja, koja sada iznosi oko 11 miliona evra, koja je, da ponovim, objašnjena na ovom sajtu na stranici "Besplatan" gradski saobraćaj.

I dalje se nadamo da će naše predloge pročitati i neko nadležan, pametan i preduzimljiv.

Hvala Vam!

Mojpredlog.rs

Na sajtu se za ilustracije koriste fotografije sa Google Earth i Google Maps

Beograd

Kultura i turizam

-Gondola Avala - Vinča
-Avio domaći turizam -Interaktivni spomenik Dušku Trifunoviću
-Autoput Prepaid-kultura
-Srpska groblja u rasejanju
-Zvuci sa radija u kolima

Kontakt

- slanje predloga
- kontaktiraj autora predloga