Republika Srbija
-Nacionalni park Tara
|
Od Mostarske petlje do Čukarice i natragUzimajući u obzir velike dnevne migracije stanovništva radnim danima na relaciji Obrenovac - Beograd kao i velike migracije stanovništva vikendom na relaciji centar grada - Ada Ciganlija i saobraćajna zagušenja koje te migracije stvaraju na potezu mostarska petlja - Čukarička padina Moj predlog za rešenje ovog problema je sledeći:
1. Krećući se iz pravca centra grada i Mostarske petlje prema Čukaričkoj padini, potrebno je ali nije za početak neophodno dozvoliti svim vozilima da se kreću krajnjom desnom trakom koja je trenutno rezervisana za saobraćaj vozla gradskog saobraćaja. Ukoliko se ovaj predlog primeni, povećava se kapacitet te saobraćajnice ѕa 50% a vozila gradskog saobraćaja neće biti usporena zbog smanjene gužve i povećane brzine kretanja vozila i kapaciteta saobraćajnice. 2. Sledeće interesantno mesto je semaforom regulisana raskrsnica sa ulicom Ruska koju je potrebno u potpunosti ukinuti tako da vozila koja se kreću put Čukaričke padine mogu nesmetano da nastave sa kretanjem bez zaustavljanja. U zoni iste sadašnje raskrsnice potrebno je napraviti od glavnog toka saobraćaja izdvojeno autobusko stajalište kako vozila gradskog saobraćaja ne bi smetala toku saobraćaja dok su u stanici. 3. Na raskrsnici Radničke i Paštrovićeve potrebno je ukinuti raskrsnicu i pešački prelaz. Pešaci bi prelazili na drugu stranu ulice preko pešačke pasarele sa eskalatorima i lifrovima a saobraćaj bi se ispod njih nesmetano i bez zaustavljanja kretao prema Čukaričkoj padini. 4. Na raskrsnici kod garaže Parking servisa i uključnja sa Ade Ciganlije se ukida skretanje levo prema čukaričkoj padini kao i skretanje levo sa Ade ciganlije prema gradu. Dozvoljeno je samo skretanje interventnim vozilima skretanje levo presecanjem bulevara u slučaju hitne potrebe pod rotacijom. Deo saobraćajnice nakon raskrsnice se proširuje za jednu saobraćajnu traku koja ujedno služi i kao autobusko stajalište. Sa Ade ciganlije dve nezacisne trake vode vozila desno prema Čukaričkoj padini. Krajnja desna traka se uključuje u traku sa autobuskim stajalištem a leva traka se uključuje u servisnu saobraćajnicu gradskog saobraćaja. Iz obe trake vozila se kasnije prestrojavaju u leve trake prema Čukarici. 5. Sledeća raskrsnica ostaje u istom stanju kao i sada kako bi se omogućilo vozilimaiz grada da skrenu ranije na Čukaricu ili se kreću put Banovog brda. 6. Vozači koji sa Ade žele da se kreću prema centru grada, isključuju se prema nadvožnjaku preko puta za Obrenovac, prelaze nadvožnjak a zatim skreću desno na petlju sa dve saobraćajne trake (koju takođe treba izgraditi) koja ih ponovo spušta na novi obrenovački put ali u pravcu prema centru grada gde se uključuju u dve od četiri saobraćajne trake prema gradu. Smer: Čukarička padina – centar grada 7. Krećući se od Čukaričke petlje prema centru prvo se nailazi na raskrsnicu pomenutu pod brojem 5 (kod Lidl-a) koja radi u ubičajenom režimu. Za sva povećanja protočnosti, može se instalirati daljinski sistem kontrole ili postaviti po potrebi patrola koja će regulisati saobraćaj. Pošto je ovo jedina raskrsnica na putu do grada, smanjuje se angažman Saobraćajne policije. 9. Na rakrsnici kod Ada mol-a takođe se ukidaju semafori kako bi vozila mogla nesmetano da se kreću prema gradu. Ukidaju se i pešački prelazi jer se pešaci kreću preko pasarele pomenute u tački 3. Vozila koja dolaze iz pravca Paštrovićeve, kreću se jednom saobraćajnom trakom i pažljivo se uključuju u glavni tok saobraćaja radničke ulice kao da imaju uslovno zeleno svetlo na semaforu (nepostojećem) odnosno može se postaviti žito trepćuće svetlo. 10. Sledeća raskrsnice je sa Ruskom ulicom pomenuta u tački 2. Tu se u potpunosti ukida skretanje levo iz Ruske prema Obrenovcu i omogućava se isključivo skretanje prema gradu. Vozači koji žee da se kreću prema obrenovcu, imaju mogućnost da se vrate na taj put putem servisne saobraćajnice pre mostarske petlje koja će ih vratiti prema sajmu. Minut duže vožnje ali svakako manje čekanje na semaforu. 11. Autobusko stajalište kod sajma se premešta na tramvajsku bašticu. Nakon napuštanja stanice, Autobusi napuštaju bašticu nakon 100 metara i uključuju se u krejnju desnu saobraćajnu traku bulevara Vojvode Mišića a zatim danje redovnim trasama. Ovo je ukratko izložen plan povećanja brzine kretanja i smanjenja saobraćajnih gužvi na pomenutom potezu. Kada se ovo rešenje poveže sa rešenjem linearima na mostu Gazela i pristupnim saobraćajnicama, saobraćaj u ovom delu grada neće biti tema ponovnog razmatranja u narednih 30 godina. Peđa Šuput |
||
Beograd -Autoput kroz Beograd |
|||
Kultura i turizam -Gondola Avala - Vinča Kontakt - slanje predloga
|